Comunitatea ”Mami pe tocuri (.ro)” începe cu Digital Parents Talks nr. 8

www.mamipetocuri.ro

După evenimentul Digital Parents Talks de sâmbătă cu fetele de la Parenting PR, am plecat printre altele cu o sacoșă cu câteva surprize în ea.

Sacoșica tare drăguță și frumos colorată, venise cu un mesaj prins de ea:

www.mamipetocuri.ro

Știți, pe mine mă impresionează lucrurile simple.

Victoria, una dintre sutele de persoane cu handicap din țara aceasta, a muncit 20 de minute pentru sacoșica ce-o port mândră pe umăr. Și faptul că e scris de mână îi dă un aer personal și aparte.

Nu știu dacă a avut legătură cu faptul că eram la o discuție despre comunitate și branding personal, dar pe loc, mi s-a luminat sufletul de la ideea ce-mi apăruse în minte.

Aș vrea să ofer această sacoșică uneia dintre persoanele care mă urmărește pe blog. Care și-o dorește pentru ieșirile în parc cu copilul sau poate la sală. Nu e mare, dar intră destule, în special efortul de a fi făcută manual.

www.mamipetocuri.ro

În schimb, nu vreau decât:

  • să o purtați cu drag
  • să îmi lăsați un comentariu cu articolul care v-a plăcut cel mai mult de până acum de pe blogul meu. Comentariul are rol de a vă lua în calcul în cazul în care sunt mai mulți interesați. În aceeași măsură mă ajută să vă cunosc un pic mai bine.

Vineri voi alege persoana la care merge cadoul. Dacă va fi din țară, o voi trimite prin curier, dacă va fi din București, o să i-o ofer personal. Iar, dacă sunteți mai mulți, tragem la sorți.

Și pentru că de această dată am început cu finalul, vă rog să aveți acum puțin răgaz să ascultați și începutul poveștii.

Sâmbătă, m-am revăzut cu un grup minunat de oameni și bloggeri la a VIII-a ediție Digital Parents Talks. În ciuda faptului că nu am reușit să mă salut cu fiecare în parte, am simțit că aparținem într-un fel sau altul, aceleași comunități.

Ca la o nuntă în care nu te cunoști personal cu toți oamenii de la masă, dar dansați împreună în aceeași horă până dimineață. Mireasa, mâncarea, ceva de acolo vă ține împreună și vă face să vă simțiți bine.

Ca la final să poți exclama: Ce frumos a fost! Ce muzică bună! și în nici un caz – Oare cât le-a ieșit?

În on line însă, e greu să ne punem împreună la aceeași horă. Și nici nu ne întrebăm, oare câți bani a luat de la ultima campanie?

De altfel, acesta este principalul minus al vieții de dincolo de ecran. Se pierde legătura umană, atât de importantă în crearea de relații sociale stabile.

Și totuși, ce putem face să ne cunoaștem între noi, să transformăm fotografia de la profil într-o persoană reală și să schimbăm impresii despre ultima modă în teniși, jocuri pentru copii de dezvoltare a minții sau cărți de relaxare a mămicii după 2 ani de alăptat?

Ce putem face pentru a crește interacțiunea umană?

Invitații, aparent aleși din domenii diferite:

  • Ioana Chicet – Macoiveiciuc (scriitoare, fără altă introducere că nu cred că mai e cineva care nu o cunoaște)
  • Diana Ghindă (gazdă la Training Cafe și ani mulți de experiență în training și comunități), și
  • Evelina Necula (”mama” lui Kinderpedia, prima platformă dedicată comunicării între grădinițe și părinți.)

s-au completat atât de bine, încât am să trec direct la concluzie.

Pe scurt, pe lung și pe lat, comunitatea are nevoie de 3 lucruri:

  • timp
  • valoare
  • să combine familiaritatea cu surpriza.

Practic: în caz că o să vă invit la Therme, Park Lake sau după ultimul articol la Ikea, la un crenvurști, să știți de unde mi se trage. Iar dacă vă întrebați, ce căutați pe acel grup în care se fac schimb de lucruri pentru bebeluși, dar voi de mult nu mai aveți bebeluș, verificași-vă alegerea ajutându-vă de punctele de mai sus:

  • timpul oferit e pierdut sau câștigat?
  • vă oferă valoare, informații utile?
  • aduce noutate?

Spre final, Lavinia ne-a povestit despre SEO, o altă mare durere a online-ului.

Dacă vă întrebați, de ce articolul cu ”prima zi de școală la copii” nu apare primul în lista Google, în fața celor 3845987458 de alte articole pe aceeași temă, aflați că există atâtea criterii și cuvinte cheie care ar trebui folosite încât, din perspectiva mea s-ar pierde cel puțin parțial, stilul personal și unicitatea.

Eu am o aplicație care îmi reprezintă în 3 culori: roșu, galben și verde când scriu SEO și când nu. Până în prezent toate butoanele mele sunt pe roșu și sub 5% galbene.

Noroc că pe vremea lui Dostoievski sau a lui Proust cu zeci de pagini de monolog și descriere, nu exista SEO. Că nu-i mai citea nimeni.

După vreo 6 ore în care am stat cu ochii scoși din orbite de interes și curiozitate, am plecat acasă, după cum urmează:

Mulțumim DGASPC S6 pentru locație și Cristina pentru fotografii!

Mulțumesc Ana și Lavinia pentru a reuși să devenim parte din comunitatea părinților bloggeri și noi, la rândul nostru, să creăm comunități de părinți informați și uniți, în curând în piscină la Therme sau la cafea la Starbucks!

Cu acestea fiind spuse, nici acest articol nu este SEO, dar abia aștept comentariile voastre.

 

 

 

 

 

4 Comments

  1. chiar m ai facut sa imi para rau ca nu am venit si eu. habar n am de ce nu am luat in calcul posibilitatea de a veni. pur si simplu nu mi a fost deloc in minte. o sacosica din aia tare mi ar fi placut sa am. ocazie cu care imi exprim deschis dorinta ca o vreau :).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *