De ce nu reușesc să slăbesc așa cum îmi doresc?

Fac sport, țin dietă și totuși, de ce nu slăbesc așa cum îmi doresc?

Nu vorbesc despre mine, și totuși, de la mine mi-a venit acest gând de a scrie despre cei care slăbesc și cei care, în ciuda eforturilor, nu reușesc.

Mi s-a întâmplat de multe ori să mi se spună ”păi tu slăbești, că așa ești tu făcută!” sau ”tu n-ai să te îngrași niciodată, semeni cu taică-tu!”, unde tata are burtă, iar eu am abdomenul plat, așa că, întrebarea e:

Slăbesc unii mai ușor și alții, nu spre deloc?

Iar ca să rezolvăm misterul, i-am cerut ajutorul Ralucăi Maria Huluță, antrenoarea de la MoveInspire Fit  și cea care m-a ajutat să îmi ating obiectivul de a mă vindeca de celulită, piele lăsată, să ajung la greutatea mai mult decât ideală și să abordez un stil de viață sănătos, făcând sport cu drag.

Sunt 4 mari idei pe care trebuie să le aveți în vedere când vreți să vă schimbați modul în care arătați, fie că vorbim de kg, celulită, burtă sau piele lăsată.

1. Limfă. 

Celulele corpului nostru se  află într-un amestec de lichide, din care 25% reprezintă sângele și 75% limfa. Poate că vi s-a întâmplat de multe ori să vă faceți analize de sânge și rezultatele să fie bune, dar voi tot să vă simțiți rău. Asta pentru că sângele conține doar o mică parte din toate celulele corpului nostru. În plus, dacă sângele este un mediu alcalin, deci sănătos, limfa, responsabilă cu preluarea deșeurilor din organism, este un mediu acid. Adică, trebuie activată și eliminată. Practic, odată ce am făcut asta e ca și cum am ieșit pe autostradă (din aia occidentală cu 4 benzi pe sens) și nu ne mai oprim decât la destinația finală.

Limfa se activează în doar 2 feluri:

1. Sport. Este singurul care ne ajută să punem limfa în circulație. De aceea, chiar dacă alegem să mâncăm sănătos, ne chinuim să ținem regimuri, nu vom scăpa de celulită integral și nici de kg în plus dacă nu facem sport și nu punem limfa în mișcare.

2. Hrană sănătoasă, alcalină. Cu cât sunt mai puține toxine în alimente, cu atât limfa are de lucru mai puțin, iar corpul nostru mai puține deșeuri acumulate.

2. Hidratare.

Este mai mult decât importantă calitatea apei pe care o bem. Există acest mit că nu contează câtă apă bei, contează să bei lichide. Eronat! Pentru că majoritatea celorlalte lichide pe care le bem sunt  acide, cum ar fi: sucurile acidulate, cafeaua, apă minerală, chiar și apa de la robinet sau din PET poate fi acidă dacă o ținem în condiții improprii.

Apa pe care o bem trebuie să fie alcalină ca să oxigeneze corpul, să extragă toxinele din corp, ca să putem da, în final, kilogramele jos.

3. Masticația.

Sunt foarte multe persoane care nu-și dau timp să mănânce încet și cu răbdare, asta și pentru că timpul a devenit resursa cea mai prețioasă și am vrea să facem de toate cât mai rapid.

Modul în care mestecăm este, însă, unul din secretele care ne ajută sau, după caz, ne încurcă să arătăm așa cum ne dorim.

Conform unui proverb japonez: Bea mâncarea și mestecă apa, magia transformării noastre stă exact în timpul pe care îl alegem să-l petrecem la masă.

Cu cât mâncăm mai repede și în bucăți mari, cu atât îngreunăm digestia, scade absorbția nutrienților, crește pofta de mâncare și iată-ne, din nou, la linia de plecare.

Cu cât ne oferim mai mult timp să luăm masa și mestecăm bine mâncarea, cu atât corpul nostru reușește să-și extragă din hrană nutrienții, hrănește celulele, digestia se produce mult mai rapid, ne ajută să slăbim, să avem energie și să fim prezenți și concentrați pe obiectivele noastre.

4. Mindset

Nu cred că există vreun proces de schimbare în viața noastră care să nu vină la pachet cu setarea mentală pe obiective. Indiferent despre ce tip de schimbare vorbim.

În cazul modului în care arătăm, sunt foarte multe persoane care vin din copilărie cu etichete precum: ”Nu mai mânca atât că o să te faci cât casa”, ”Toți am fost grași, și tu o să fi la fel”, afirmații care atunci când devin maturi le urmăresc în continuare, ca o mantră, indiferent dacă aleg sau nu, un stil de viață sănătos. Aceste persoane se vor simți în continuare grase sau nepotrivite.

De aceea, este important să ne stabilim obiectivul care ni se potrivește indiferent de părerile celor din jur și să credem în noi că putem să-l atingem! Că sigur puteți, dacă vreți!

5. Emoții

Acest punct merge mână în mână cu setarea mentală de la punctul anterior. Nu este suficient să ne dorim și să ne apucăm de sport și de diete, dacă după o zi proastă la serviciu ne întoarcem acasă într-o relație nefericită de cuplu. Sau avem o zi bună la birou, dar când mă gândesc că trebuie să ajung acasă la partenerul care-și găsește fericirea în chips-uri și cola, mă ia cu palpitații. Slăbitul și modul cum arăți merg doar împreună cu starea de bine și de echilibru cu tine.

Nu e nici o problemă dacă soțul mănâncă chips-uri, atâta timp cât tu nu ai nici o problemă cu asta și nici nu te scoate din traseul tău.

Nu e nici o problemă că ai un serviciu care nu te împlinește, dacă acasă ai un mediu plăcut unde îți regăsești echilibrul.

Așa că dacă faci parte din grupul celor care s-au hotărât să o ia pe drumul stilului de viață sănătos, dar fără rezultate concrete, te invit să îți analizezi comportamentul din perspectiva celor 5 puncte menționate mai sus.

Iar dacă simți nevoia să ai pe cineva alături în acest proces transformațional, așa cum și eu am avut nevoie că singură mi-ar fi fost imposibil, îți recomand întâlnirile pe sport și nutriție cu Raluca și Marian de la MoveInspire Fit.

Ca să înțelegi mai bine despre ce este vorba în aceste programe, te invit să vizionezi această prezentare.

În plus, pentru comunitatea Mami pe tocuri, la orice program achiziționat de la MoveInspire Fit primești reducere 10% folosind cuponul: 10FitMe.

Sursa foto

By Published On: 25/10/2021Categories: Stil de viață0 Comments

Share This Story!

Leave A Comment

Articole Similare

Toate Articolele

Produse

Vezi Magazinul