7 rețete de post rapide și gustoase

Categories: Rețete rapide, UncategorizedBy Published On: 09/12/20210 Comments

Ori că suntem în mijlocul unei perioade religioase care ne inspiră la post sau că avem ca scop detoxifirea organismului indiferent de momentul anului, evitarea din când în când a produselor de origine animală e posibil să fie unul dintre cele mai mari cadouri pe care ni le putem face organismului.

👉 Citește despre beneficiile postului

A avea o alimentație bazată numai pe vegetale implică, într-adevăr, voință și multă determinare ca să-ți atingi obiectivul propus. Cu atât mai mult dacă ești la început cu astfel de obiceiuri.

Însă, lucrul cel mai important care trebuie reținut și pe care l-am învățat în ultimul an de când fac sport aproape zilnic și am făcut ordine în alimentația mea este acesta:

Din moment ce organismul tău s-a obișnuit cu un stil de hrană și un program de masă organizat, obiceiul devine parte din viața ta și mult mai ușor de menținut.

Așa am răspuns și tuturor celor care mă întreabă cât mai vreau să slăbesc, iar eu le răspund că sunt doar în menținere. Pentru că organismul meu deja s-a obișnuit să mănânce puțin, cât are nevoie, iar eu aleg să-i dau doar ce are nevoie. Ca să fim parteneri de cursă lungă.

Astfel, eu nu aș putea spune că țin post neapărat, ci că am o dietă diversificată, și că uneori se bazează doar pe vegetale.

Am strâns mai jos 7 rețete de post foarte gustoase și mai ales rapide care sper să vă inspire pentru ziua când nu mai știți ce să gătiți.

1. Mazăre cu morcovi.

Cea mai simplă și cea mai gustoasă rețetă ce vreodată s-a putut inventa. Punem puțin ulei de măsline într-o tigaie, adăugăm mazărea și morcovii baby congelați, lăsăm vreo 10-15 minute pe foc să se dezghețe și să se împrietenească toate între ele, condimentăm, amestecăm și închidem. Poftă bună!

Dacă se folosesc morcovi proaseți, aceștia se pun primii în tigaie, îi lăsăm 5 minute să se înmoaie, iar apoi, adăugăm mazărea congelată.

2. Salată orientală.

O rețetă clasică în bucătăria copilăriei mele când venea postul, fie că era de Crăciun sau cel de Paște. Nu exista post fără prea bine cunoscuta salată orientală. Avem nevoie de 4 cartofi mai mari, acuma depinde și câtă salată vreți să faceți. La mine, orice mâncare pe bază de cartofi se mănâncă atunci și atât. Cartoful își pierde calitatea prin reîncălzire, gustul i se schimbă, iar mie nu-mi plac. De aceea, prefer să fac cantități mai mici și mai des.

Fierbem cartofii în coajă, îi curătăm și îi tăiem cuburi. Adăugăm o mână de măsline, dacă vrem și niște fasole din conservă, din aia roșie, ceapă roșie tăiată peștișor și asezonăm cu ulei de măsline, oțet balsamic și presărăm sare. Cui îi place, poate pune și un gogoșar murat. Eu mă mulțumesc și fără. Poftă bună!

3. Supă cremă de ciuperci.

Preferata mea din toate timpurile. Aveți rețeta aici. Vă spun că este delicioasă, iar copiii mei o adoră. Chiar și așa, vegană.

4. Hummus cu avocado.

Asta e pentru o gustare de după amiaza sau o cină mai devreme. Cu felii de pâine prăjită, tot să ținem post așa!

5. Fussili cu spanac și sos de avocado

Eu dacă aș fi lăsată pe o insulă pustie cu un avocadă în brațe aș fi cea mai fericită. Atât de mult îl iubesc pe acest fructo-legum.

Fierbem pastele conform instrucțiunilor de pe pachet. În paralel, tocăm bine, bine spanacul, vă puteți ajuta chiar și de un robot dacă vă încurcă prin bucătărie. Într-o tigaie, punem puțin ulei de măsline, adăugăm spanacul și îl lăsăm la înmuiat câteva minute. Adăugăm sare, usturoi și închidem. Într-un blender, amestecăm avocado, zeamă de lămâie, ulei de măsline, sare, usturoi praf și facem un sos de milioane.

Apoi, magie! Amestecăm spanacul cu pastele și pe deasupra turnăm sosul minunat. Dacă aveți și câteva semințe de pin, de vis! Dacă nu, tot de vis va fi! Poftă bună!

6. Spaghetti cu nucă

O altă rețetă a copilăriei mele când aveam bunici la țară și nuci în copac.
Se fierb pastele conform instrucțiunilor de pe pachet. Se mărunțește nuca și se adaugă un plic de zahăr vanilat. Se unge o oală cu puțin ulei de măsline, se adaugă pastele, se amestcă nuca și se dau la cuptor 10 minute. Poftă bună!

7. Conopidă la cuptor

Această rețetă a fost o încântare când am descoperit-o. Mi-a plăcut mereu ideea de a găti conopidă, dar nu prea am știut să o pregătesc într-un fel rapid cât să o mănânce și copiii. Cu rețeta asta chiar mi-am depășit așteptările.
Am uns o tavă de cuptor cu ulei de măsline, am tăiat buchețelele de conopidă, le-am așezat în tavă și am presărat sare, piper și maghiran. Am pus tava în cuptorul încins la 220 grade pentru 15-20 minute. La final se stropește cu oțet balsamic și se servește cu poftă!

7 rețete, 7 zile din săptămână.

Iar dacă vreți și mai multă inspirație, găsiți rețete și suport pe grupul de Facebook: Ținem postul împreună creat de prietenii mei de la MoveInspire Fit.

Prietenii cu care fac sport și datorită cărora astăzi arăt exact așa cum am visat.

Dina slaba

În plus, nu uitați că 10FitMe vă aduce 10% reducere la toate produsele din magazinul lor.

 

Succes și determinare vă doresc!

Sursa foto

Share This Story!

Leave A Comment

Articole Similare

Toate Articolele

Produse

Vezi Magazinul