Cel mai bun cadou pentru toate mamele din lume – testarea WISC IV pentru copii
Vă spun sincer și cu mâna pe inimă, că niciodată în viața mea de mamă nu am simțit o mai mare eliberare și bucurie, așa cum m-am simțit după ce am primit rezultatele copiilor de la testarea WISC IV.
Da` ce spun eu bucurie, a fost ca și cum Dumnezeul Mamelor a răspuns cererilor de a mi se confirma că sunt pe drumul cel bun, că tot ce am făcut până acum, inclusiv țipetele și răbufnirile mele, că doar alea ne bântuie cel mai mult, au dus la un copil echilibrat, independent, receptiv și comunicativ.
Știu că mă repet, dar vă spun sincer că dacă există vreun cadou perfect pe care îl puteți oferi prietenelor voastre sau vouă înșivă pentru mama din voi este fără nici un dubiu, această testare WISC IV pentru copilul vostru.
E ca atunci când vii de la coafor și toată lumea remarcă, inclusiv soțul, că ți-ai făcut ceva la păr. E ca atunci când ajungi la kilogramele dorite, când rochia aia minunată îți stă turnată pe tine, când soțul te iubește ciufulită și duce gunoiul fără să-l rogi, când copiii te lasă să mai dormi 15 minute și știi că ai făcut o treabă super bună cu ei.
Este confirmarea tuturor confirmărilor că ești pe drumul cel bun în rolul tău de mamă!
Ce este testarea WISC
Scala de Inteligență Wechsler pentru Copii – ediția a IV-a (Wechsler Intelligence Scale for Children- Fourth Edition) este un instrument clinic, administrat individual, care evaluează abilitatea cognitivă a copiilor cu vârste cuprinse între 6 ani și 0 luni și 16 ani și 11 luni.
Acest tip de testare este un demers știinţific centrat pe cunoașterea aprofundată a persoanei. Testarea iniţială oferă informaţii cu privire la coeficientul de inteligenţă cognitivă (IQ), emoţională (EQ), socială (SQ) și comportamentală din suma probelor selectate din teste – teste cognitive, de personalitate, aptitudinale.
În urma testării iniţiale se generează un profil psihologic elaborat, care oferă psihologului o imagine clară asupra adecvării copilului la sarcinile de lucru, identificarea situaţiilor pentru care antrenamentul poate merge spre menţinerea coeficienţilor de inteligenţă sau spre stimularea acestora.
Nu este un test care evaluează cunoștințele școlare, ci modul în care copilul procesează informația.
Scopul testului este de a determina care sarcini sunt parcurse bine de copil și care sunt mai dificile pentru el.
În mod concret, în ce domeniu de activitate ar putea da randament ridicat și modul în care putem crește potențialul în zonele considerate mai dificile.
Rezultatele testării WISC IV
În cazul copiilor mei, rezultatele au venit să confirme lucruri pe care eu le aveam în vedere dar nu știam dacă am dreptate sau e doar în capul meu. Știți voi, din categoria:
– Oare, mi se pare?
– Oare, poate mai mult și nu-mi dau eu seama?
– Oare, nu exagerez?
– O fi bine ce fac?
– El e chiar bun la mate sau e nivelul clasei scăzut?
– Nu e bun el la engleză sau e profa care nu știe să explice?
Din moment ce înțelegem stilul de învățare al copiilor noștri, punctele slabe și cele puternice care vin la pachet cu întreg potențialul lui, deciziile pe care urmează să le luăm devin mai asumate și mai înțelept luate. Copilul se va simți înțeles, încrezător în forțele proprii și ascultat.
În cazul nostru, Andre are un stil de învățare de tip matrice. Pentru a înțelege ceea ce se întâmplă în jurul lui, are nevoie să-și creeze un model logic, să împartă informația pe categorii, să identifice puncte comune, cu sens, care prin unirea lor să formeze o hartă informațională.
De exemplu:
– Fă-ți tema de vacanță că nu mai ai mult timp la dispoziție! nu va funcționa niciodată.
– Te rog să îți faci tema pentru că aceste exerciții te vor ajuta să intri la clasele de matematică unde îți dorești, o să funcționeze întotdeauna.
Pentru că harta lui despre școală este să intre la clasele de matematică, punct comun cu tema.
sau:
– Mănâncă broccoli pentru că e sănătos! nu va funcționa.
– Mănâncă broccoli pentru că îți dă fier, iar fierul te ajută să faci mușchi și să joci fotbal mai bine! va funcționa întotdeauna.
Pentru că harta lui spre a fi un jucător de fotbal bun are punct comun mâncarea.
Pe când la Beti, nu se aplică același lucru. Stilul ei de învățare este de tip lingvistic, aşa că dacă îi vei spune:
– Te rog să îți faci tema pentru că aceste exerciții te vor ajuta să intri la clasele de matematică unde îți dorești.
Ea va răspunde:
– Mie nici nu îmi place matematica.
Stilul lingvistic presupune o poveste.
– Te rog să îți faci tema pentru că doamna învățătoare o să fie foarte încântată când o să vadă ce frumos ai scris și cât de bine te-ai descurcat la exercițiile acelea dificile de la matematică.
Sau:
– Acest broccoli abia așteaptă să ajungă la tine în stomăcel să se întâlnească cu prietenul lui, morcovul. Îţi dai seama ce bucurie va fi pe capul lor?
Această diferențiere între stilurile de învățare ne ajută să ne adaptăm stilul de educație nevoii și tipului de înțelegere a copilului ca să ne atingem, în final, obiectivele propuse.
Una dintre marile descoperiri ale mele a fost să înțeleg că Andre nu citește nu pentru că nu îi place să citească, ci pentru că nu îi plac cărțile pe care le are în bibliotecă. Conform stilului de învățare, lui îi plac cărțile despre descoperitori, comori ascunse, de tipul Jules Verne. Scriitor care mie nu mi-a plăcut niciodată, de aici și limitarea mea.
Pe de altă parte, Beti este atrasă foarte mult de cărți, iar de curând, s-a pus lângă mine la masă și m-a rugat să-i scriu o poveste pe care ea să mi-o dicteze.
În schimb, Beti are nevoie să se împrietenească mai mult cu cifrele prin jocuri ce simulează cauza – efectul, iar Andre să povestească ceea ce a înțeles dintr-un text dat pentru dezvoltarea limbajului și a atenției pe detalii.
După ce am finalizat de citit raportul WISC IV am realizat cât de important este să ne cunoaștem copilul în ansamblu. Noi avem impresia că îl știm, că doar e al nostru, dar în realitate, avem nevoie să intrăm în profunzime, iar această testare deschide minți, aduce claritate și înțelegere cu privire la pașii de urmat în dezvoltarea copilului.
Iar eu vi-l recomand cu toată încrederea!
Detalii cu privire la testarea WISC IV
Testarea se face în scopul înscrierii copiilor la Romanian Gifted School, prima și singura școală dedicată copiilor cu abilități înalte din România care pune accent pe așa-numita fereastră de oportunitate în educaţie: perioada de formare a abilităţilor cognitive, sociale, afective și estetice care este foarte scurtă și se regăsește la vârsta cea mai fragedă a copilului (până la 12 ani).
Procesul de testare durează între 1 și 2 ore, iar raportul WISC IV se trimite pe email, după care urmează discuția individuală cu psihologul pe baza lui.
Testările sunt individuale și se realizează în București, str. Teodosie Rudeanu Nr. 15A, (Zona Banu-Manta – Primăria Sectorului 1), iar copiii nu au nevoie de o pregătire prealabilă testării psihologice.
Ne poti ajuta si cu niste tarife, te rog?
În jur de 450 lei fiecare.