Cum renunţă banca la clienţi în 10 paşi simpli

Eu l-am citit pe Kafka pe la liceu, cam tot ce era de el. Întotdeauna mi-a placut să citesc înainte de o carte, viaţa scriitorului sau să am un minim de habar ca să pot să îi înţeleg mai bine opera. M-a fascinat trăirile lui Kafka: toata tristeţea….şi ura şi frustrarea, paradoxul constant, probabil că într-un fel, la un alt nivel, mă regăseam.

Mi-a plăcut mult „Castelul”, cică neterminată, pentru mine, atunci, o carte cu un sfârşit perfect.

„Procesul” am citit-o de două ori. Prima dată, cred că mi-a luat vreo 1 lună să o termin. Foarte greu o citeam. Nu înţelegeam logica, sau ne-logica, căutam disperată un sens, încercam să citesc dincolo de cuvinte, mă enerva maxim neputinţa personajului principal, K…..greu!

Apoi, a mai trecut ceva timp, şi am reluat citirea romanului. Se făcuse o schimbare în viziune.

A treia oară când m-am reîntâlnit la propriu cu opera lui Kafka, rescrisă, a fost în relaţia cu banca: OTP, respectiv ING. Pe cuvântul meu de şoim al patriei, că de pe vremea liceului nu am mai simţit atâta frustare şi neputinţă, pe banii mei.

Până în octombrie 2015, banii noştri au stat bine mersi în conturile băncii portugheze Millennium, din două mari considerente: 1. era aceeaşi bancă a lui Cris în Portugalia şi mişcările (pe credit) se făceau mai rapid şi mai ieftin, şi doi, pentru încurajarea naţiunii lui. Nu erau toate roz: am rămas o dată fără card valabil şi mi s-a făcut o depunere de bani pe persoană fizică în contul de persoană juridică – că aveau acelaşi nume şi le-a confundat angajatul. Aş spune, 0 barat faţă de ce urma să mi se întâmple.

Buuun, vine fatidica zi de 1 octombrie când Millennium dispare cu totul de pe piaţa românească, fiind cumpărată de OTP. Din această frumoasă prietenie care pe mine nu mă satisface absolut deloc, a rezultat: conturile firmei s-au dus la ING, conturile personale la OTP. Şi de aici, se rupe povestea…..lupul nu mai moare, iar iezii sunt constant mâncaţi, capra fiind un nou K al secolului 21.

O să încep cu OTP, căci situaţia e cea mai gravă şi pentru că o voi schimba în curând poate binevoieşte careva de pe la ei să citească exprienţa unui client NEMULŢUMIT.

  1. Începând cu 1 octombrie 2015, timp de o săptămână nu am avut acces deloc la conturi, carduri, implicit banii mei. Ceea ce trebuia să se întâmple în vreo 2 zile în weekend s-a întâmplat într-o săptămână. Timp de o săptămână, am cheltuit bani împrumutaţi, pentru prima dată în viaţa noastră.
  2. După ce am primit cardurile noi, acestea nu au funcţionat, pentru că trebuiau activate doar la ATM-urile OTP, informaţie pe care am descoperit-o după ce, deja, mă luase durerile de cap, încercând, conform informaţiilor primite că se activează la orice ATM.
  3. Apoi, a început fuga după bani – pe un user pe un cont apărea o sumă de bani, pe alt user acelaşi cont, altă sumă de bani. Unde sunt banii? Care e valoarea corecta? Trebuie să ajungeţi în Piaţa Victoriei la sucursală să VĂ rezolvaţi problema – că doar era problema mea că băncile au fuzionat şi că banii nu mai erau unde trebuia.
  4. Atunci am cerut să se mute conturile la OTP Pantelimon să pot comunica mai uşor cu nişte oameni. Până azi.
  5. Haideţi să deveniţi Super Clientul Nostru – nişte beneficii în plus, taxe mai mici, etc Trebuie să schimbăm cardurile, că veţi primi nişte carduri GOLD. OK…..altă săptămână fără carduri, de bine ce abia le activasem, căci GOLD nu se fac decât după ce, cele normale, sunt anulate. Nu există carduri în paralel. Măcar atunci, am făcut rezerve de mărunţiş.
  6. Nu mai zic că a trebuit să sunt de vreo 3 ori să îmi trimită cineva contractul pentru noul tip de client de la punctul 5.
  7. Preferata mea – la OTP nu există ideea de cont comun cu soţul. Adică, soţul are un cont – de salariu, eu, soţia, am un cont – de salariu, eu nu pot vedea contul soţului, aplicându-se şi viceversa. Adică, fiecare cu aia a lui. La orice altă bancă se poate. La OTP, nope! Aşadar, umblă Dina cu doi useri, 2 parole, calculând bugete, transferând bani, plătind furnizori, etc. Că doar de aia plătim comisioane la bancă, să facă şi clientul ceva, dă-l în mă-sa!
  8. Îmi expiră alertele pe conturi. Adică, nu mă mai anunţă banca când îmi intră bani, când ies bani. O fiţă. Dar e bună după ce te obişnuieşti cu ea. Merg la bancă să întreb daca noi, ăştia clienţii deosebiţi nu primim alerte gratuit – că, din prisma profesiei mele, cunosc situaţia alertelor, e fix 2 lei să dai o alertă la un client. O, ba daaaaa, nu trebuie să faceţi nimic. Până azi!
  9. Nu are Cris ce face, şi vrea să creeze o plată recurentă. Mă uit la el, el se ambiţionează. Evident, nu merge. Mă duc la ei, trebuie să meargă. Bineînţeles că trebuie, dar nu merge, că m-am dus să fac plinuj şi am plătit cu banii firmei!!!! Că plata recurentă nu a ajuns în contul meu. Şi nu am mai reuşit să verific, că fac şi altceva decât să verific daca OTP căreia plătesc taxe îşi face treaba.
  10. Ultima, ieri.Trebuie să fac o plată pe internet banking. Îmi dă o eroare. Sun la OTP Pantelimon, pe mobil. O zi întreagă, de parcă aş avea timp. Nimeni nu răspunde. Nimeni, o zi întreagă. Sun la relaţii cu clienţii, mă trimit în sucursala mea din Victoriei, pentru că, se pare conturile nici până azi nu s-au mutat. Le zic că nu am cum să ajung în Victoriei, că nu am învăţat să zbor, încă. Nu vă putem ajuta altfel. Închid la supa care trebuia să fie gata când veneam cu copiii de la grădiniţă, fac raliu prin Pantelimon…….oooooohhhhhh, Pantelimon, îmi duduiau creierii, nici aer aproape că nu mai aveam de nervi. Opresc ca blonda pe avarii, blocând trei maşini, de la frustrare, vă zic, intru în bancă, banca goală. De ce nu răspund la telefon, daca sunt aşa liberi??? Mă duc la ghişeul bine cunoscut, respir greu de 2 ori, nici nu mai îmi găseam cuvintele. Îi zic domnului de eroare, domnul foooooaaaaarte calm. Adică, cu ce vă pot ajuta, îmi cer scuze că nu am răspuns…..neah…..Scrie ceva la computer, scrie, iar scrie, aşteaptă, 10 minute. Apoi, îmi zice, EVIDENT, că ar trebui să meargă. Sigur faceţi bine???? Iau smartphone-ul din dotare, mă loghez, fac demonstraţie. Aaaaaaaaaaaaa……..îhîîîîîîîîîîîî. Alte 10 minute………Iar scrie, iar aşteaptă, răspuns de la Centrală. Apoi, cu o faţă zâmbitoare, se întoarce spre mine şi zice: Nu mai bine faceţi un OP aici? De mână? Că e rapid. Păi nu costă? Daaa, doar 25 lei. Ok, dar pe internet banking e gratuit. Nu e, e vreo 10 lei, dar dacă nu merge……

Despre ING, în episodul următor. Că m-am frustrat suficient pe ziua de azi.

Share This Story!

2 Comments

  1. Simona 03/09/2018 at 14:32 - Reply

    Vaaai, abia acum am dat de postarea asta! Eram sigura ca ati avut cont la Mille, m-am tot chinuit sa-mi dau seama daca Cris mi-a fost coleg avand in vedere originile portugheze dar uite ca din pacate ati trecut si voi prin marele calvar al fuziunii. Nici acum nu e mai departe OTP de situatia prezentata, asa ca bravo pentru deciIa de a muta contul. Da, am nostalgii cu Mille, a fost cel mai bun angajator pe care il puteam avea, cu cei mai cool oameni si produse. In love with Portugal forever❤️

    • Dina Bento 05/09/2018 at 11:11 - Reply

      Încă suntem clienți OTP. Aparent toate bancile au probleme de un fel sau altul. Acum suntem mai ok. Pe mine mă știu toate filialele OTP la câți nervi mi-au făcut…..

Leave A Comment